tjejgrejer

Min dag med olika stjärntecken personer

Av tjejgrejer - 2024-04-24 14:26

Vaknar tidigt som vanligt. Det är skönt att ha rutiner, tycker jag - stenbocken. Sedan vaknar L - skorpionen. Han kramar mig. Min vana trogen sitter jag med två muggar kaffe och mjölk och surfar på datorn. Jag kollar Tradera, gillar köp- och sälj. Jag messar en kompis och undrar om jag kan hälsa på. Hon är oxe och de är ganska sega. Hon svarar inte. Det regnar och jag stenbocken hade nog gått ner men jag är våg i månen. Vågen är bekväm. Tar bussen till centrum. På stenboksvis har jag en plan. Går aldrig runt planlöst. Jag handlar några behövliga saker. Sen sitter jag på ett café och surfar på mobilen. Hör av mig till en vädurskompis. Han svarar direkt eller inte alls. Han har tid att träffa mig och vi ses utanför en galleria. Jag berättar allt jag gjort i snabb takt och han vill att allt ska gå snabbt så han är nöjd. Sen berättar han allt vad han gjort och det är både det ena och andra. Min kompis har mått dåligt på senaste tiden och jag försöker på ett lojalt sätt att implementera bättre tankar i hans huvud. 


Sedan skiljs vi åt. L messar och undrar vad jag gör. Kollar lite i klädaffärer. Nu har min oxe-vän vaknat. Hon skriver att det är ok att jag kommer. Jag väntar in bussen hem till henne. Sätter mig på dubbelsätet längst ut och min kasse innanför. Mitt stenbocksjag vill inte slösa tid på att prata med okända. Kollar noga att bussen stannar på rätt hållplats. Min vän är glad att se mig. Vi pratar om gemensamma bekanta och vad vi köpt och sålt. Sen snackar hon rätt mycket om aliens. Jag tror inte på samma sätt som henne och det blir lite tradigt i längden. Vi umgås länge och när jag ska gå hem, säger hon: Jaha, ska du redan gå? 


Hemma tycker L att jag har varit borta för länge. Han är rätt sur men det går över. Han har gjort mat som jag äter. Min plastpappa messar och vill skänka bort mera av min bortgångas mammas grejor. Jag messar tillbaka att jag inte har plats för mera saker nu. Han är skopion och blir så sur så han hör inte av sig på flera veckor. 



 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards